کد خبر: ۱۰۷۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷ 02 November 2022


تابناک/گیلان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ واحد آموزشی در دست ساخت داریم، عنوان کرد: تا پایال سال جاری ۲۰ واحد آموزشی را تحویل ادارات آموزش و پرورش می دهیم.

بهمن یعقوبی، با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز در طرح های گوناگون اعم از احداث، توسعه، تعمیرات اساسی، تجهیزات، مقاوم سازی و هوشمندسازی مدارس اقدام می کنند، گفت: سالانه حدود ۱۵ واحد آموزشی را تقدیم دانش آموزان می کنیم که هر واحد بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان ارزش دارد.

وی از اهدای یک میلیارد تومانی یکی از خیرین استان برای تجهیز مدارس بندرانزلی طی امسال خبر داد و عنوان کرد: مدارسی که توسط مجمع خیرین احداث می شود یا مشارکتی است یا صد درصد مردمی که در صورت مشارکتی بودن با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان و از اعتبارات دولتی استفاده می شود.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان در گفت وگوی خبری، با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ واحد آموزشی در دست ساخت داریم، عنوان کرد: تا پایال سال جاری ۲۰ واحد آموزشی را تحویل ادارات آموزش و پرورش می دهیم.

یعقوبی با اشاره به فعالیت های گسترده خیرین مدرسه ساز در تجهیز مدارس، اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز سه ضلع توسعه فضاهای مناسب آموزشی هستند و قطعا با همدلی و وفاق عملکرد خوبی خواهیم داشت؛ البته مجمع خیرین استان گیلان جزو استان های برتر کشور است.
وی یکی از نگرانی های خیرین مدرسه ساز را عدم تحقق به موقع تعهدات دولت دانست و بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز به تعهد خود در مشارکت برای ساخت مدرسه عمل می کند، اما اجرای تعهد دولت برای تکمیل و بهره برداری طولانی می شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان تغییر نام واحدهای آموزشی خیرساز بعد از چند سال را از دیگر گرانی های خیرین دانست و ادامه داد: همچنین قوانین و فرایندهای مربوط به فروش و مزاینده و اهدای زمین ها و املاک اهدایی از سوی خیرین بسیار طولانی است.
وی وظیفه مجمع خیرین مدرسه ساز را جلب و جذب خیرین جهت ساخت مدرسه دانست و بیان کرد: همکاری ما با ادارات آموزش و پرورش تداوم دارد و لذا در دوران شیوع کرونا چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت تهیه بسته های معیشتی به آموزش و پرورش اهدا مردیم که با خواست خود خیرین انجام شد.
یعقوبی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰ ساله مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان، اظهار کرد: مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی تا سال ۹۹ به میزان ۶۰ درصد بود که سال گذشته به ۸۰ درصد رسید و امسال صد درصد مشارکت دارند.
وی همچنین از رشد ۵۰ درصدی خیرین مدرسه ساز استان خبر داد و تاکید کرد: خوشبختامه در حوزه مدرسه سازی شاهد همدلی و وحدت در استان هستیم و قطعا فرهنگ سازی بسیاری از مشکلات را حل می کند که در این راستا همایش خیرین مدرسه ساز را در آذرماه امسال برگزار می کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار